Plou (Tomeu Penya)

Plou (Tomeu Penya)

Bởi Lea Jamier -
Số lượng các câu trả lời: 0

Bon dia !


La cançó que he triat és “Plou” del cantant (autor compositor interpreter) Tomeu Penya. He buscat la paraula “estimada” per trobar aquesta cançó.

Tomeu Penya va néixer a les Illes Balears el 1949. El seu treball combina la música tradicional mallorquina, el rock and roll clàssic i sobretot la música country. El 1992 va rebre el Premi nacional de Música de la Generalitat de Catalunya pel disc Sirena. 

La cançó "Plou" data de l'any 1987.

Aquí teniu l'enllaç de Youtube de la cançó: https://youtu.be/f8T0nz_Yg84?si=vbYSoqxkl0_tOWCH

i aquí teniu l’enllaç de Viasona: https://www.viasona.cat/grup/tomeu-penya/tomeu/plou

 M'agrada aquesta cançó perquè m'agraden les cançons antigues que parlen d’amor sobretot en francès, com les cançons de Francis Cabrel o les de Joe Dassin que m’agraden molt.

 (“Je l’aime à mourir” de Cabrel és una bella referència de la música francesa antiga cười)


Plou” significa literalment “il pleut” en francès. El cantant fa passar un missatge d'amor per la seva estimada. Ella vol partir peró plou. Ell vol gaudir de la calor del lloc amb ella i té por que elle tingui fred.


El meu vers preferit és “Cerca una vida senzilla així com vé i sense temor.” que significa en francès: “Elle cherche une vie simple comme elle vient et sans crainte". Amb aixó, penso que l'autor vol dir que el fet que plou no aturarà la seva estimada, que per a ella és la vida la que els ofereix la pluja. Així que no cal protegir-se de la pluja, peró pot ser cal aprofitar-la. 

Algunes paraules i expressions que no coneixia són:


  • Bufa, del verb bufar, significa souffle, (bufar = souffler)

  • granet d’arena, significa grain de sable

  • defora, significa dehors

  • grapat, significa grappe o poignée

  • ropit, significa rouge-gorge ?

  • ajupit, del verb ajupir-se, significa accroupi (ajupir-se = s’accroupir)

  • ullastre significa cage (d’oiseau) ?

  • penediràs, del verb penedir significa tu regretteras (penedir = regretter)

  • temor, significa crainte

  • barallant, del verb barallar-se significa en train de se battre/se battant (barallar-se = se battre)

zI-vtMJAW9ShtBO5aiCaBZLPUsqhrnUKv4Okw6m-ciVEblWLT5n0pFQJxYTQVwcnyA0lf2xsMwb7QJZ5oUP7HpZVhOdZ78is07Kz8KAHmJYlT1Ft9U6dWB2pVmXtftbohOAe6qOLC7j3L76n7-e3tI0