Una època que em sembla lluny

Una època que em sembla lluny

by Lea Jamier -
Number of replies: 0

Bon dia !

Per respondre a la teva pregunta, no crec (creure) en l’horòscop, però ho creia (creure) quan tenia (tenir) 12 o 13 (dotze-tretze) anys. Per a mi l’horòscop, que no és (ser) una ciència, és (ser) un mecanisme subconscient que, si hi creiem (creure), podria (poder) tenir un impacte en el nostre comportament. Tots els adjectius assignats (assignar) als signes astrològics són (ser) trets de personalitat, i conec (coneixer) gent que no s’ajusta (ajustar-se) gens al seu signe. El meu aniversari és (ser) el 19 (dinou) de desembre de 2000 (dos mil) i sembla que hauria (haver) nascut (néixer) el 25 (vint-i-cinc). Soc (ser) filla única i “Sagitari”.

oIKyBAPK5SE7qMeoKZAPOr9EcoNLG8S4ULfq72h0uLuNXzrThygqE84eW0Lotc6ZrhVoKU7UO7wJndMMZxqVQyMMgHN9Wm73A2m-ZOiIa7doou-q01FG7gvBwA4RA0KG57Eq4ktYrwPQG6cXdFB8Bvw

En la foto, estem (estar) celebrant (celebrar) els meus 5 (cinc) anys amb la meva família, el meu avi va fer la foto. No em recordo (recordar) aquest dia, així que no puc (poder) dir si jo era (ser) feliç, tinc un somriure forçat en la foto. Quan era (ser) petita, celebrava (celebrar) el meu aniversari en dues ocasions diferents: una festa d’aniversari amb els meus amics al Mc Donald’s fins al 9 anys, i una dia amb els meus avis paterns i els meus pares, sovint un dinar un dimuenge. Podia (poder) veure la resta de la meva família del costat (de part) del meu pare (cosins, tieta i oncle) durant les festes de Nadal perquè tenen (tenir) lloc uns dies després del meu aniversari ! Crec (creure) que no m’agradaven (agradar-se) gaire els meus aniversaris perquè feia (fer) fred en desembre, i a l’època no podia (poder) sortir a jugar amb els meus amics, però era (ser) el que més m’agradava (agradar-se). 

Avui m’agrada (agradar-se) celebrar el meu aniversari, tot i que sempre el festejo (festar) més tard perquè hi ha les festes de Nadal just després, així que no és fàcil trobar una data per fer una festa. Per exemple, ja m’ha passat (passar-se) que havia (haver) de celebrar el meu aniversari amb els meus amics al març perquè no tenia (tenir) temps abans amb les festes sad . A més, quan era (ser) petita i de vegades encara avui amb els meus pares, el meu avi i el meu xicot, només rebo (rebar) un regal com a regal de Nadal i d’aniversari perquè “és més fàcil i més barat”. Es trist haver nascut (néixer) just abans de Nadal ! sad Avui, ja no celebro (celebrar) el meu aniversari amb la meva família perquè no tinc (tenir) molta família. Fa (fer) 13 anys que els meus pares estan (estar) divorciats i no els veig (veure) gaire. Mai he conegut (conèixer) la meva família materna. Del costat del meu pare, encara tinc el meu avi i té (tenir) el seu aniversari el 16 de desembre, així que pot (poder) passar que celebrem (celebrar) els nostres aniversaris un diumenge amb el meu pare, però és complicat (complicar) des de la meva majoritat perquè treballo (treballar) tots els caps de setmana. No veig (veure) sovint els meus cosins, oncle i tia perquè viuen (viure) lluny i quan vénen (venir) a Rennes, treballo (treballar).

De petita era (ser) tímida i em sentia (sentir) sola. M’agradaria (agradar-se) tenir germans i germanes. Afortunadament tenia (tenir) veïns de la meva edat amb qui podia (poder) jugar. A més, la meva mare va triar els meus amics i això no m’agradava (agradar-se). Em sento (sentir) molt millor des que vaig (venir) ser independent als 18 anys, sento que estic (estar) “dirigint” (dirigar) la meva vida. Em penedeixo (penedar) una mica la meva infància. Tinc (tenir) la sensaciό que el temps va passar massa ràpid, em vaig (venir) sentir adulta massa ràpidament.