“No Trobaràs la Mar” Maria del Mar Bonet

“No Trobaràs la Mar” Maria del Mar Bonet

par Manon Manson,
Nombre de réponses : 0

Maria del Mar Bonet va néixer el 27 (vint-i-set) d’abril de 1947 (mi nou-cents quaranta-set) a Palma de Mallorca. Es una cantant, és també pintora i ha editat el llibre de poesia Secreta veu amb pintures pròpies.

Ara té 76 (setanta-sis) anys. Va estudiar ceràmica artística, després va decidir dedicar-se al cant. Debutant com a cantant en els anys 60 (seixanta) va formar part del moviment de la Nova Canço. Es el nom que rep el moviment cultural que, sota el franquisme, va afavorir la llengua catalana i la va donar a conèixer en el món de la cançó i va revelar els abusos d'aquesta dictadura. Va arribar a Barcelona l'any 1967 (mil nou-cents seixanta-set), on va començar a cantar amb el grup Els Setze Jutges i des d'aquell moment ja havia editat molts discos de música folk en català, malgrat les prohibicions de la dictadura franquista. A més, ha realitzat diversos concerts a Europa, el nord d'Àfrica i Llatinoamèrica i sempre participa en la recerca de noves formes d'expressió artística. L'any 1984 (mil nou-cents vuitanta-quatre) va rebre la Creu de Sant Jordi, distinció atorgada per la Generalitat de Catalunya. L'any 2010 (dos mil deu) va rebre la Medalla d'Or al Mèrit en Belles Arts del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

He triat la cançó “No Trobaràs la Mar” (que significa literalment en francès: “Tu ne trouveras pas la mer”). La cançó és del any 1969 (mil nou-cents seixanta-nou). He escollit parlar d'aquesta cançó perquè la trobo magnífica. És captivadora amb l'harmonia dels instruments i la seva veu, el seu ritme arrulla. Ella em dóna calfreds. Em recorda una cançó de la meva infantesa però no recordo el nom. Només sé que em submergeix de nou amb una sensació dolça i una sensació dolça d’aquell moment.

No Trobaràs la Mar