Tinc castanyes (Plats Bruts)

capítol de la serie Plats Bruts sobre la castanyada

capítol de la serie Plats Bruts sobre la castanyada

par Emma Bruneau,
Nombre de réponses : 0

Bon dia,

Durant la darrera sessió, vaig conèixer més coses sobre la tradició catalana de la castanyada i els seus personatges de ficció preferits de la sèrie Plats Bruts.

M'ha agradat especialment el personatge de La Carbonell. M'agrada pel seu humor i el seu lideratge. Ha aconseguit consolidar-se en el grup d'amics i es diverteix una mica conduint tothom. Des del principi, molesta en David a muntar l'escenografia (a dos minuts i mig). A més, és molt rellevant per a la narració perquè és la primera que evoca la presència d'esperits, en un to místic que fa una mica de burla l'escena (al cap de quatre minuts i mig). També té una personalitat molt divertida quan està contenta que els esperits hagin tancat portes i finestres mentre tothom està en pànic. Ella creu que té raó. De fet, és ella qui dirigeix ​​la sessió d'ouija. En resum, agraeixo el seu caràcter assertiu.

El fet que em va sorprendre i interessar va ser sobre la castanyera i la seva relació amb la natura: un gegant del bosc l'ajuda a collir castanyes. Sembla que té una relació especial amb la natura perquè una de les seves criatures l'obeeix.

Finalment, a l'episodi que hem vist, un dels moments que pot fer por és l'entrada de la nena, vestida amb un vell vestit blanc, buscant la seva pilota (al cap de vint-i-un minuts quaranta-cinc). Aquest motiu apareix sovint a les pel·lícules de terror. La seva entrada va acompanyada de música infantil i una veu sobrenatural. Aquests dos elements associats, aparentment incompatibles, creen un efecte de por. També espanta els personatges perquè s'hi acosta: agafa la pilota de les mans del David. David està petrificat. Entonces, el sobrenatural aterra per aquesta proximitat.