Tinc castanyes (Plats Bruts)

Tinc castanyes (Plats Bruts)

Tinc castanyes (Plats Bruts)

par Ilona Louveau,
Nombre de réponses : 0

Hola a tothom ! Primer de tot, la darrera classe em va fer saber que hi havia una castanyada, això no ho sabia gens. Va ser interessant per a mi saber-ne més, em va permetre descobrir un festival addicional.

L'episodi de la sèrie és alhora còmic i terrorífic. És força inusual que els dos gèneres es barregin. La part terrorífica s'aborda al llarg de l'episodi gràcies a la música de suspens típica de les pel·lícules de terror, les entonacions de les veus, el tintineig de les tecles del piano, la ràfega de vent que bufa les espelmes (12min55). Pel que fa a la vessant còmica, és present durant algunes de les línies de López així com amb les rialles de fons. Moltes accions cinematogràfiques de terror són presents per tal de fer realista aquest episodi, sobretot la sessió espiritualista, el comportament de López com si fos posseït, però també durant l'entrada de la jove amb un vestit de dona blanca caminant lentament però també amb determinació (21min49) també típic de les pel·lícules de terror. 

El personatge que més em va interessar va ser el de López. És el tipus de personatge que s'adhereix a les tradicions, encara que a altres països Halloween se celebra correctament, per a ell és el dia de la castanyada i no Halloween. Té tanta ganes de seguir la tradició que en 42-43 segons enumera els plats que se suposa que s'han de menjar aquell dia.

De vegades fa por, sobretot quan el segador arriba (12min55-56). Per aquest personatge se celebra el dia de la castanyada amb una bona ampolla de vi. Crec que la part més espantosa és quan un personatge que encara no hem vist apareix vestit de segador. El segador és generalment qui anuncia la mort / que ve a buscar el següent mort (12min55-59). La seva entrada accentua el costat fantasmagòric i dramàtic amb llums intermitents. Tota la tensió dramàtica de la mort amb aquesta entrada finalment es relaxa (13min12) amb la revelació que un dels seus amics finalment s'amagava sota la disfressa. 

Bona Setmana!!