Tinc castanyes (Plats Bruts)

Tinc castanyes (Plats Bruts)

Tinc castanyes (Plats Bruts)

par Yousra Gourri Kriouar,
Nombre de réponses : 0

Bon dia a Tothom! 

M'ha agradat molt el curs de Castanyada, hem après nou vocabulari sobre tradicions catalanes. M'agraden molt les castanyes, són tan bones i trobo super interessant i super bonic com ho celebrem els catalans cada any. El que em va sorprendre és que els francesos també ho celebren, això no ho sabia gens.

Per entendre bé aquesta tradició catalana, hem vist un capítol de la sèrie catalana (Plats Bruts). Em va encantar la sèrie i espero veure els altres episodis. Tot va ser perfecte, els actors que van interpretar personatges magnífics cadascun amb un caràcter diferent, la decoració, els efectes per fer més aterridor l'ambient i en relació a Halloween, el fet de barrejar divertit i aterridor… 

El personatge que em va cridar l'atenció va ser Lopez. 

Lopez representa el veritable català que mai oblida les seves tradicions. És l'únic personatge que veiem lligat a la tradició i a la cultura catalana, mentre els altres van decidir celebrar Halloween, ell va preferir celebrar la Castanyada, a l'inici de la sèrie el veiem preparant panellets i explicant al David aquesta tradició perquè no era gens interessat en Halloween. Durant gairebé tot l'episodi, no va deixar anar el seu Moscatell.

Cita del capítol en què s'expressi por o temor: Quan Ramon va fer por al seus companys i la Emma va dir: (9:18) “Ostres Ramon com t’has passat !” i el Lopez quand va dir (9:22) “Idiota ! Pero es pot saber de què vas ?”

Em va encantar la part on van enterrar la nena amb el vestit blanc creient que era un fantasma, sobretot quan la mare de la petita els ve a veure, Carbonell ràpidament va trobar una excusa per amagar la seva estupidesa (27:10). També em va encantar el final de l'episodi (29:26) on veiem passar un autèntic fantasma però ningú el va veure.


Bon divendres !